fredag den 16. august 2013

Så nærmer vi os....Uganda!

Om 5 dage lander vi 5 volontører i Entebbe lufthavn i Uganda.
Der er over 6000 kilometers luftafstand fra Danmark til Uganda.
Skal du køre i bil, må du lige lægge 4000 kilometer oveni, og så tager det desuden lidt over 6 dage at få transporteret dig selv (plus bilen) derned - selvfølgelig uden nogle "jeg-skal-lige-strække-mine-ben-pauser."
Uha, når det bliver stillet op på denne måde, så er Uganda lige pludselig meget meget langt væk!
Men eventyret begynder snart, og jeg er så spændt på at komme af sted!

I sidste uge befandt jeg mig på Diakonhøjskolen i Århus sammen med 15 andre unge volontører.
Vi var meget forskellige. Nogle var jydere, andre sjællændere. Nogle var rødhårede, andre brunetter. Nogle var på vej til Sierra Leone, andre skulle til Uganda eller en helt tredje destination, osv. osv...
Men noget havde vi dog til fælles: i løbet af det næste halve år skulle vi alle ud i den store verden og forsøge at påvirke andre og samtidig lade os påvirke.

Et bestemt billede fra forberedelseskurset i Århus, står stadig meget klart for mig.
Billedet forestiller en lille sten, som rammer vandets overflade, og derved danner ringe i vandet.
Stenen er meget lille, men på trods af dens størrelse efterlader den stadig ringe i vandet.
Til tider synes jeg, det er svært at forstå Guds plan med mit liv.
Ofte føler jeg mig alt for lille og magtesløs til at kunne gøre en forskel i denne store verden, som vi nu engang lever i.
Men når jeg så føler mig lille og ubrugelig, da må jeg huske på, at Gud kan bruge alle, store som små. Og at vi alle skaber ringe i vandet, lige præcis der hvor vi er sat!

Det er super fedt at vide, at Gud er med os på rejsen.
Så selv om hjernen har kørt på højtryk konstant de sidste par dage, værelset ligner et bombet lokum og nerverne ikke altid har det lige godt, så er jeg sikker på, at det her bliver en helt igennem fantastisk tur!
Og I er selvfølgelig meget velkomne til at følge med i vores hverdag hernede gennem denne blog eller en af de 4 andres (se nederst til højre på startsiden).
Så ja endnu en gang, velkommen til min blog!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar